ZYSKI vs. PRAWDA – Skandal reklamowo-prasowy w brytyjskim “Daily Telegraph”.

ZYSKI vs. PRAWDA  – Skandal reklamowo-prasowy w brytyjskim “Daily Telegraph”.

Opiniotwórcza i szanowana dotychczas gazeta “Daily Telegraph” została oskarżona o manipulowanie faktami i lekceważenie “drażliwych” tematów dotyczących jej reklamodawców.

Uchodząca za obrońcę słowa gazeta “naginała” fakty, kierując się jedynie zyskiem z reklam wielkich korporacji i wpływowych ogłoszeniodawców. Sprawa dotyczy min. wyciszenia skandalu związanego z unikaniem płacenia podatków przez klientów banku HSBC, czy braku publikacji na temat zeszłorocznych protestów w Hongkongu, co godziłoby w porozumienie reklamowo-prasowe z Chinami.

Skandal wybuchł po tym, jak czołowy komentator polityczy Peter Oborne odszedł z hukiem z gazety, rządając dymisji szefa zarządu. Osborne zarzucił kierownictwu brak rzetelności dziennikarskiej i nieuczciwe zachowanie na granicy korupcji.      

  “Telegraph” zdecydowanie odpiera wszelkie zarzuty, podkreślając, że wolność słowa i uczciwość dziennikarska były dla gazety zawsze sprawą piorytetową.

Poniżej:

Felieton Peter’a Oborne wyjaśniający powody swojego odejścia z “Daily Telegraph”:

https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/peter-oborne/why-i-have-resigned-from-telegraph

Foto: Daniel R. Blune/ Wikimedia Commons

Kategorie: News, Wydarzenia UK

About Author

Napisz komentarz

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*